سایت پزشکی و سلامت در حوزه سلامت و پزشکی بیماری درمان علائم پیشگیری

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

ازدواج فامیلی خوب است یا بد؟

خوب یا بد ازدواج فامیلی

آیا تا به حال به افرادی برخورده اید که میگویند؛ ما با غریبه وصلت نمیکنیم؟! این افراد دقیقا همان هایی هستند که معتقدند عقد دختر عمو با پسر عمو را در آسمان ها بسته اند. ازدواج فامیلی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و هیچ کس نمیتواند بگوید این سبک از کاملا بد است یا کاملا خوب است. در ادامه قصد داریم به مسائلی در باب مزایا و معایت ازدواج فامیلی بپردازیم. با ما همراه باشید.

ازدواج خویشاوندی در مردمان غرب آسیا، جنوب هند و شمال آفریقا محبوبیت قابل‌توجهی دارد و حدود ۵۰ -۲۰ درصد از ازدواج‌ها را شامل می‌شود. در ایران نیز در یک مطالعه، میانگین کلی ازدواج‌های فامیلی حدود ۶/۳۸ درصد تخمین‌زده شده و شایع‌ترین شکل آن ازدواج بین اقوام درجه اول مثل دخترخاله و پسرخاله یا دخترعمو و پسرعمو است

ازدواج خویشاوندی پدیده‌ای است که عمیقا ریشه در فرهنگ برخی جوامع دارد. این شیوه ازدواج در مردمان غرب آسیا، جنوب هند و شمال آفریقا محبوبیت زیادی داشته و حدود ۵۰-۲۰ درصد از ازدواج‌ها را شامل می‌شود. در ایران نیز در یک مطالعه میانگین کلی ازدواج‌های فامیلی حدود ۶/۳۸ درصد تخمین‌زده شده و شایع‌ترین شکل آن ازدواج بین اقوام درجه اول مثل دخترخاله-پسرخاله و دخترعمو-پسرعمو و… است. تفاوت‌هایی در شیوع و مدل‌های مختلف این نوع ازدواج بر اساس مسائل قومی، مذهبی، نژادی و ناحیه جغرافیایی و حتی شیعه یا سنی بودن افراد وجود دارد و جالب اینکه درصد بالایی از ازدواج‌های فامیلی در بخش مرفه جامعه دیده می‌شود اما این ازدواج‌ها مشکلاتی در پی دارد به طوری که در سال ۲۰۱۰میلادی در ۲۵ ایالت آمریکا ازدواج خویشاوندی درجه اول به علت شیوع نقایص و ناهنجاری‌های ژنتیکی منع شد و در ۶ ایالت دیگرتحت شرایط خاصی مثل سن بالا یا نازایی یکی از طرفین یا هر دو یا ارائه گواهی مشاوره ازدواج معتبر اجازه انجام آن داده شد. حتی در بعضی مناطق اجازه یک ازدواج فامیلی در خانواده صادر می‌شود اما از ازدواج فامیلی دوم در همان خانواده جلوگیری می‌کنند.

ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi

اثری که سویا در سلامتی دارد و خواص داروئی آن

سویا یکی از بقولات است. نیام و دانه آن (لوبیا) غذای میلیون‌ها نفر را فراهم می‌کنند و در تهیه مواد شیمیایی نقش عمده دارند. صدها سال است که دانه های سویا بعنوان غذای اصلی در بعصی فرهنگها محسوب میشود.این دانه ها از طریق آسیائی ها به آمریکای شمالی معرفی شدند. اکنون آمریکا بزرگترین تولید کننده سویا و محصولات مرتبط با آن است. این گیاه با موارد استفاده فراوان ، سرشار از پروتئین ،چربی غیر  اشباع  ، فیبر و مواد معدنی است. آنچه که از ارزش غذائی این دانه ها مهم تر است این است که استفاده مکرر از سویا و محصولات آن باعث کاهش خطر ابتلا به بعضی از بیماریهای خطرناک و مهلک ،مثل : بیماری های قلبی ـ عروقی، سرطان و پوکی استخوان می شود . بنظر می رسد خواص مفید سویا مرتبط با فیتو کمیکالی بنام ایزو فلاون است که تقریبأ در تمامی محصولات سویا وجود دارد. در ادامه با فواید سویا و ارزش های درمانی آن آشنا خواهیم شد.

ارزش غذایی سویا :

نه نوع اسید آمینه ضروری در همه گیاهان به وفور یاقت می شود و در این میان دانه های سویا در دنیای گیاهان استثناء هستند. دانه های سویا محتوی تقریبأ %۴۰ پروتئین هستند. صنایع غذائی می توانند دانه های سویا را طوری فرآوری کنند که پروتئین آنها حفظ شود، بنابراین دانه سویایی که خورده می شود مملو از پروتئین خواهد بود. مهمترین نتیجه حاصل از مصرف محصولات سویا کاهش بیماری های مهلک است.

دانه های سویا دارای مواد معدنی همچون کلسیم ، آهن ، و روی می باشند که میزان موادمعدنی آن در انواع متفاوت دانه های سویا، مختلف می باشد. پروتئین سویا ، آرد سویا و دانه های پخته سویا بیشتر از دیگر محصولات آن دارای مواد معدنی دارند. دونوع ایزوفلاون مهم در دانه های سویا  genisteinجنیستئین و داییدزئین daidzeinهستند.سویا از جمله مواد غذایی است که می توان از آن فراورده های زیادی تهیه کرد.با بهره گیری از تکنولوژی مدرن,بشر امکان تولید انواع مختلف فراورده سویا را با طعم های متفاوت دارد.

ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi

سیر چه خواص و چه مضراتی دارد؟

سیر حاوی چه موادی است؟

به طور خلاصه اما مفید می توان گفت که سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی و ویتامین های B2، B1 و B3 است.

 

با فواید و خواص بی شمار سیر آشنا شوید

از سالهای دور تا کنون از سیر برای تصفیه خون استفاده می شده است. سیر حاوی ترکیبات گوگرد است که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و پتانسیل بالایی در نابودی تومورهای سرطانی دارد.

ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi

چه ارتباطی بین روغن کرچک و زیبایی وجود دارد؟

روغن کرچک، راز زیبایی

لب‌های زیبا: دوست دارید لب‌هایی لطیف و برجسته داشته باشید؟ چاره کار در استفاده از روغن کرچک است. هر شب پیش از خوابیدن کمی روغن کرچک به لب‌هایتان بزنید تا به پوست این قسمت آبرسانی کند و به آن ظاهری زیبا ببخشد. همچنین می‌توانید صبح اول وقت آن را به لب‌هایتان بزنید. روغن کرچک گزینه به مراتب بهتری از محصولات گرانقیمت برای لب‌هاست.

ابروهای پرپشت: بیشتر خانم‌ها از کم‌پشتی ابروهایشان می‌نالند و احساس می‌کنند تیرگی لازم را ندارد. پیشنهاد می‌کنیم هر شب پیش از خواب کمی روغن کرچک به ابروهایتان بزنید تا در مدت زمانی کوتاه شاهد نتیجه فوق‌العاده‌اش باشید.

لایه‌برداری: هیچ می‌دانستید روغن کرچک از بهترین لایه‌بردارهای پوست است؟ به کمک روغن کرچک می‌توانید بهترین پوست را به چهره خود هدیه کنید. کافی است کمی روغن کرچک به یک تکه پنبه بزنید و آن را به همه جای صورت‌تان بمالید تا قشر پوست مرده رفع و پوست‌تان عاری از هر نوع چین و چروک شود.

روغن کرچک همچنین خلل و فرج پوست را پر می‌کند و موجب یکدست شدن پوست می‌شود. پس از آن که ماساژ دادن تکمیل شد، صورت‌تان را با آب سرد یا ولرم بشویید.

آبرسان: از روغن کرچک می‌توانید به عنوان آبرسان هم استفاده کنید. این مراحل را انجام دهید:

۱ ـ یک قاشق غذاخوری روغن کرچک را با کمی روغن زیتون اصل در دستان‌تان مخلوط کنید.

ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi

مصرف ترامادول به عنوان قرص تاخیری برای انزال زودرس!

مصرف قرص تاخیری ترامادول برای دیر ارضا شدن

تعریف دقیقی برای انزال زودرس (PE)  که مورد پذیرش اکثریت آراء باشد وجود ندارد هر چند که انزال زودرس یکی از متداول ترین مشکلات جنسی مردان است و 25% مردان دچار انزال زودرس می شوند. انزال زودررس را می توان به PE اولیه دسته بندی کرد که این حالت در شروع رابطه جنسی رخ می دهد.

انزال زودرس غالبا تشخیص داده شده و به دلیل تعبیر غلط بیماران و پزشکان جزءدرمان فرعی قرار می گیرد. انجمن بین المللی پزشکی جنسی (SIMS) تعریف جدیدی برای انزال زودرس ارائه کرده است که شامل زمان تاخیر انزال (IELT)به مدت یک دقیقه یا کمتر، عدم کنترل انزال، و عواقب روانی منفی ناشی از انزال از جمله استرس، خستگی یا رفتارهای اجتنابی می باشد. به عنوان یک فرآیند فیزیولوژیک، انزال پروسه ای پیچیده است که توسط شبکه ای از مسیرهای شیمیایی عصبی هماهنگ می شود.

ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi

داکسی سایکلین (Doxycyclin)، آنتی بیوتیکی پرکاربرد

داکسی سایکلین DOXYCYCLIN

داکسی سایکلین یک داروی ضد باکتریایی رایج می باشد که بر درمان عفونت های گوناگون از قبیل آکنه (جوش )، عفونت گوش میانی ، سایر عفونت های پوست و بافت نرم ، برونشیت ، سینوزیت ، سینه پهلو (پنومونی )، عفونت های دستگاه ادراری ، و نیز عفونت های کلامیدیایی ، سیفلیس ، و گنوره ای استفاده می شود.

چگونگی مصرف

داکسی سایکلین را می توان با شکم خالی (یک ساعت قبل یا ۲ ساعت پس از غذا)، یا با غذا مصرف کرد؛ دارو باید با یک لیوان پر از آب و در حالت غیردرازکش خورده شود تا معده را ناراحت نکند.

اگر معده ناراحت شود، دارو را باید با غذا مصرف کرد. بهرحال ، داکسی سایکلین نباید ظرف ۳-۱ ساعت از مصرف داروهای دیگر خورده شود.

اگر نوع سوسپانسیون آن را مصرف می کنید، شیشه دارو را پیش از مصرف به خوبی تکان دهید. از پیمانه مدرج داخل جعبه دارو برای اندازه گیری مقدار دارو استفاده کنید.

کپسول های دیررهش باید یکجا بلعید و شکستن ، خردکردن یا جویدن آن ها ممنوع است . بهتراست داکسی سایکلین طی شبانه روز در نوبت های با فواصل یکسان مصرف شود تا سطح خونی آن ثابت باقی بماند.

ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi

ویروس چیست و چگونه وارد بدن می شود؟

ویروس چیست؟

ویروس چیست و چگونه وارد بدن می شود؟

یک ویروس یا ویریون از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  • اسید نوکلئیک: رشته های تکی یا دوتایی DNA یا RNA که حاوی اطلاعات حیاتی ویروس هستند.
  • پوشش پروتئینی: DNA یا RNA را احاطه کرده و از آن محافظت می کند.
  • غشای لیپیدی: پوشش پروتئینی را احاطه می کند (در بعضی ویروس های خاص مثل آنفلوآنزا یافت می شود و به آن ها ویروس های غلاف دار گفته می شود).
ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi

از بین بردگی تیرگی آلت تناسلی

– اما نکته اول این است که واژن برای زیبا به نظر رسیدن طراحی نشده است. پوست خشن، موهای زبر و حتی بوی متفاوت آن منحربه فرد است. اما این منحصر به فرد بودن بی دلیل نیست. همانطور که موی بینی مانع از ورود آلرژنها و گرده ها به سیستم می شود، موی ناحیه تناسلی نیز باکتری ها را گیر می اندازد و مانع از ورود آن ها به مهبل (واژن) می شود.

– واژن دارای باکتری خوب و بد است. باکتری خوب، محیط را قلیایی می کند و میکروب ها را از بین می برد و یک محیط سالم ایجاد می کند و بوی مشخصی ایجاد می کند. هنگامی که بوی ناحیه تناسلی تغییر می کند و بوی عجیبی حس می کنید، تعداد باکتری های بد زیاد شده است!

– بافت پوست این ناحیه زبر و خشن است ( این مقاله را بخوانید: چگونه موهای زائد ناحیه تناسلی را از بین ببریم) و این بافت به علت سایش ران و لباسهای تنگ است. و رنگ پوست شما در این منطقه لزوما نباید با بقیه بدن شما مطابقت داشته باشد. حتی برخی خانم های بور نیز گاهی اوقات ناحیه تناسلی تیره ای دارند!

– بین محصولات شیمیایی و داروهای طبیعی، توصیه می کنیم از مواد شیمیایی سمی در نزدیکی واژن استفاده نکنید. بنابراین، در اینجا ۷ درمان طبیعی برای روشن شدن پوست در ناحیه تناسلی ارائه شده است که با آن آشنا خواهیم شد.

ادامه مطلب...
۱۳ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۵۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
hamid saeedi